flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

    ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення зборів суддів Казанківського

районного суду Миколаївської області
27 травня 2015 року

(із змінами та доповненнями)

 

 

Регламент

зборів суддів Казанківського районного суду

Миколаївської області

 

Регламент зборів суддів Казанківського районного суду Миколаївської області (далі – Регламент) розроблено відповідно до статей 20, 21, 124–126 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» (далі – Закон).

Цей Регламент визначає порядок скликання, підготовки та проведення зборів суддів Казанківського районного суду Миколаївської області (далі – Збори суддів) і порядок розгляду питань, віднесених до їхньої компетенції Конституцією України, Законом України «Про судоустрій і статус суддів» та іншими нормативно-правовими актами.

Регламент затверджується рішенням Зборів суддів.

 

1. Загальні положення

 

1.1. Збори суддів Казанківського районного суду (далі Суд) є організаційною формою суддівського самоврядування.

 

1.2. Метою Зборів суддів є самостійне, колективне вирішення питань внутрішньої діяльності Суду.

 

2.      Основні завдання та питання, віднесені  до компетенції Зборів суддів

 

2.1. Завданнями Зборів суддів як органу суддівського самоврядування є:

зміцнення самостійності, незалежності суддів та Суду, захист від втручання в його діяльність з боку органів державної влади, юридичних і фізичних осіб;

обговорення питань внутрішньої діяльності Суду чи роботи конкретних суддів або працівників апарату Суду та прийняття з цих питань рішень, які є обов’язковими для суддів і працівників апарату Суду;

участь у визначенні потреб кадрового, фінансового, матеріально-технічного, організаційного та іншого забезпечення діяльності Суду, здійснення контролю за фактичним додержанням норм цього забезпечення;

обрання суддів на адміністративні посади та звільнення з цих посад;

 

2.2. Збори суддів заслуховують звіти суддів, керівника апарату Суду та обговорюють питання щодо роботи конкретних суддів чи працівників апарату Суду.

 

2.3. Збори суддів можуть обговорювати питання щодо практики застосування законодавства, розробляти відповідні пропозиції щодо удосконалення цієї практики та законодавства і вносити свої пропозиції щодо вдосконалення такої практики та законодавства на розгляд Вищого спеціалізованого суду України розгляду цивільних і кримінальних справ та Верховного Суду України. 

 

2.4. Збори суддів можуть звертатися з пропозиціями щодо вирішення питань діяльності Суду до інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування, які зобов’язані розглянути ці пропозиції і дати відповідь по суті.

 

2.5. Збори суддів можуть висловити недовіру керівнику апарату Суду, що тягне за собою звільнення його з посади.

 

2.6. Збори суддів вирішують інші питання, що безпосередньо не пов’язані зі здійсненням правосуддя.

 

2.7. За результатами обговорення питань внутрішньої діяльності суду чи роботи конкретних суддів або працівників апарату суду збори приймають рішення, що є обов’язковими для суддів та працівників Суду.

 

3.        Порядок скликання та роботи Зборів суддів

 

3.1. Збори суддів скликаються Головою суду за власною ініціативою (суддею який тимчасово виконує обов’язки голови суду) або на вимогу не менше як третини від загальної кількості суддів цього Суду (далі – група суддів).

 

3.2. У разі незабезпечення Головою Суду скликання Зборів суддів на вимогу не менш як третини від загальної кількості працюючих суддів Збори суддів скликаються суддею з групи суддів, котрі ініціювали скликання, якого визначає вказана група суддів шляхом зібрання підписів. У такому разі цей суддя відкриває Збори суддів.

 

3.3. Збори суддів скликаються у разі необхідності, але не рідше одного разу на три місяці.

 

3.4. Збори суддів є повноважними, якщо на них присутні не менше двох третин кількості суддів, які працюють у Суді. Судді, які на час проведення зборів перебувають у відпустці, або з інших поважних причин тимчасово не працюють, не позбавляються права брати участь у зборах суддів та голосуванні.

 

На Збори суддів можуть запрошуватися працівники апарату Суду, судді у відставці, представники громадськості, інші особи. У голосуванні беруть участь лише судді цього Суду, які присутні на Зборах суддів.

 

Підготовка Зборів суддів забезпечується головою суду, а в разі скликання Зборів на вимогу суддів, які ініціювали скликання, – одним із суддів за дорученням цієї групи суддів.

 

3.7. У ході підготовки зборів голова суду (суддя за дорученням групи суддів) визначає орієнтовний порядок денний Зборів суддів, а також осіб, які відповідають за підготовку окремих питань.

 

3.8. Для належного забезпечення підготовки матеріалів на обговорення Зборів суддів голова суду може утворювати робочі групи з підготовки окремих питань порядку денного Зборів суддів.

До складу робочих груп, крім суддів, можуть входити працівники апарату суду .

 

3.9. Для розгляду на Зборах суддів голові суду (представникам групи суддів) відповідальними за підготовку окремих питань особами (п. 3.7) подаються такі документи:

 проект орієнтовного порядку денного Зборів суддів з визначенням доповідача з кожного питання;

подання, доповідна записка (довідка) з викладенням суті питання, обґрунтуванням пропозицій та відомостями про погодження (у разі необхідності), що вносяться за підписом особи, відповідальної за підготовку питання;

проект рішення Зборів суддів із кожного питання порядку денного, завізований відповідальними за підготовку питання особами;

список запрошених осіб;

довідкові матеріали (узагальнення, матеріали перевірок, звіти, аналітичні довідки, пояснення, ухвали тощо), які безпосередньо стосуються порядку денного.

 

3.10. Подані матеріали узагальнює і готує на Збори суддів керівник апарату чи його заступник.

 

3.11. Інформація про час, місце проведення та порядок денний Зборів суддів доводиться до відома суддів і запрошених осіб заздалегідь, як правило, не пізніше ніж за 3 дні до проведення Зборів суддів.

 

Пропозиції щодо включення питань до порядку денного Зборів суддів можуть надаватися голові суду, судді, який здійснює підготовку зборів, а також безпосередньо головуючому на зборах.

 

Збори відкриває голова суду, а у випадку, визначеному п. 3.2 цього Регламенту, суддя, визначений групою суддів.

 

У призначений час судді, які прибули на збори, за наявністю кворуму, обирають відкритим голосуванням головуючого, який веде збори, та секретаря зборів, який веде протокол зборів. Головуючий на зборах та секретар зборів вважаються обраними, якщо за кожного з них проголосувало більше половини суддів, присутніх на зборах.

 

3.14. Головуючий на Зборах суддів: веде збори, оголошує орієнтовний порядок денний і регламент роботи, проводить голосування щодо затвердження зазначених порядку та регламенту, забезпечує дотримання регламенту всіма присутніми на зборах, виносить на обговорення та організовує розгляд питань порядку денного, повідомляє про осіб, яких включено до списку для виступу, надає слово для доповіді, виступу, оголошує наступного промовця, оголошує перерви, створює рівні можливості суддям для участі в обговоренні питань порядку денного, ставить питання на голосування, оголошує його результати, робить повідомлення, вживає заходів до підтримання порядку на зборах, закриває збори, здійснює інші повноваження, передбачені законом та регламентом.

 

Порядок денний і регламент роботи засідання затверджуються шляхом відкритого голосування.

Питання вважається включеним до порядку денного, якщо за нього проголосувала більшість суддів із числа присутніх на зборах.

 

3.15. Обговорюючи питання порядку денного, особи, які виступають, дотримуються встановленого Зборами суддів регламенту виступів.  

 

Присутні на зборах судді та запрошені особи зобов’язані: поводити себе виважено, виявляти взаємну повагу; виконувати розпорядження головуючого та вказівки секретаря щодо додержання порядку на зборах; утримуватись під час проведення зборів від пересування по приміщенню, де відбуваються збори, розмов, реплік у будь – якій формі; не створювати інших перешкод для нормального проведення зборів.

 

3.16. Після закінчення обговорення питання головуючий на Зборах суддів оголошує про закінчення розгляду питання і перехід до голосування. За рішенням зборів суддів прийняття рішення може провадитися за відсутності осіб, запрошених на збори суддів.  

 

3.17. Голосування за рішення проводиться, як правило, відкрито, якщо не буде прийнято рішення про проведення таємного голосування. Рішення щодо обрання на адміністративні посади або звільнення з цих посад приймаються таємним голосуванням.

 

3.18. Підрахунок голосів суддів, присутніх на Зборах , здійснює секретар зборів або ж обирається лічильна комісія у складі не менше трьох суддів. Лічильна комісія суддів обирає зі свого складу голову і секретаря та у ході проведення Зборів суддів здійснює підрахунок голосів. При проведенні таємного голосування щодо обрання суддів на адмінстративні посади, до складу лічильної комісії обираються судді, які не є кандидатами на заняття адміністративної посади.

 

3.19. У разі, якщо Збори суддів визнають за необхідне провести таємне голосування або таємне голосування, яке передбачено діючими законами України, лічильна комісія забезпечує виготовлення бюлетенів, на звороті яких голова та секретар лічильної комісії ставлять свої підписи, які скріплюються печаткою суду. У разі неможливості скріпити підписи на бюлетені печаткою на звороті бюлетеня вчиняються підписи секретаря Зборів та голови і секретаря лічильної комісії.

У разі проведення таємного голосування бюлетені для таємного голосування виготовляються за кількістю суддів, присутніх на засіданні Зборів.

Бюлетені для таємного голосування передаються за окремим списком суддям, що беруть участь у зборах. Судді розписуються за одержані бюлетені у вказаному списку. Кожному судді видається один бюлетень. Бюлетені, що залишилися нерозданими, погашаються підписами голови та секретарем лічильної комісії.

Лічильна комісія забезпечує таємність голосування. У кабіну (окреме приміщення), де проводиться таємне голосування, ніхто інший, крім особи, яка голосує, не допускається. Скринька для таємного голосування перед його проведенням опечатується головою лічильної комісії в присутності всіх членів цієї комісії та під час голосування знаходиться у місці, що є доступним для огляду всіма учасниками засідання Зборів.

Будь-який суддя має право бути присутнім при підрахунку голосів щодо визначення переможця голосування.

 

3.20. Рішення Зборів суддів приймається більшістю голосів суддів, які присутні на зборах, крім рішень щодо призначення на посади та звільнення з посад. Рішення про призначення суддів на адміністративні посади приймається більшістю від кількості суддів, які працюють у Суді. Голова суду, його заступники можуть бути достроково звільнені з посади не менш як двома третинами суддів, які працюють у Суді, а із інших законодавчо визначених підстав − у порядку, встановленому Законом.

Прийняті рішення, у разі необхідності доводяться до відома осіб, запрошених на Збори суддів.

Збори суддів з окремих (організаційних) питань можуть ухвалювати протокольні рішення і доручення.

 

3.21. У разі потреби за рішенням Зборів суддів може бути утворено редакційну комісію у складі не менше трьох суддів. Редакційна комісія обирає зі свого складу голову та секретаря, за рішенням зборів доопрацьовує (вносить зауваження та пропозиції) проекти документів, що розглядаються на Зборах суддів.

 

3.22. У разі якщо під час голосування рішення не набрало визначеної Законом кількості голосів, або в разі рівного розподілу голосів "за" і "проти" воно вважається неприйнятим.

3.23. Прийняте рішення підписується головуючим на Зборах суддів та секретарем Зборів і є обов'язковим для суддів і працівників апарату Суду.

 

3.24. У разі необхідності рішення Зборів суддів надсилається відповідним органам державної влади, органам місцевого самоврядування та посадовим особам, а також оприлюднюється через засоби масової інформації. У цьому разі копія рішення протягом семи днів після підписання надсилається відповідному органу чи посадовій особі, засобу масової інформації.

 

3.25. Обрання голови суду, заступників голови суду проводиться шляхом таємного голосування із числа суддів цього Суду. Кандидати на ці посади висуваються на Зборах суддів цього Суду, кількість кандидатур на кожну посаду не обмежується.

Висунення кандидатур здійснюється лише за наявності згоди кандидата балотуватися на посаду.

Збори суддів визначаються з послідовністю обрання суддів на адміністративну посаду, при цьому окремо і першим обирається голова суду, потім заступники голови Суду.

Кандидати, які запропоновані до призначення на посаду, мають право висловити свою думку.

Судді Казанківського суду можуть ставити кандидатам запитання та брати участь в обговоренні їхніх кандидатур.

Рішення про затвердження переліку (списку) кандидатів на відповідні посади приймається зборами суддів шляхом відкритого голосування більшістю голосів, присутніх на зборах, та скріплюється підписами головуючого та секретаря зборів.

Затверджений перелік (список) кандидатів передається голові лічильної комісії . В бюлетень для голосування на відповідну посаду вноситься назва вакантної посади та всі прізвища кандидатів в алфавітному порядку, згідно затвердженого переліку (списку).

Обраним Головою Суду вважається той кандидат, який отримав більше половини голосів суддів, які працюють у Суді.

При проведенні таємного голосування на одну посаду судді можуть голосувати лише за одного кандидата. У випадку проведення голосування одразу за кілька посад позначка робиться відповідно до кількості цих посад.

В бюлетені для голосування суддя робить позначку, що засвідчує його волевиявлення, у квадраті напроти прізвища кандидата на посаду, за якого він голосує ( + або іншу).

Після голосування суддя опускає заповнений бюлетень у скриньку, забезпечуючи при цьому таємницю голосування.

Після проведення таємного голосування лічильна комісія перевіряє цілісність печаток на урні, відкриває її, перевіряє дійсність бюлетенів, підраховує в них голоси щодо кожного кандидата, складає протокол таємного голосування.

Недійсними визнаються бюлетені, які не відповідають вимогам абзацу 1 п. 3.19 Регламенту, зіпсовані й ті, в яких дописано інші прізвища або проставлено позначки у кількості, що перевищує кількість посад, за які проводилось голосування.

В протоколі лічильної комісії зазначаються такі дані:

- збори суддів, на яких проводяться вибори суддів на адміністративні посади;

- дату, час та місце проведення голосування;

- прізвище, імя, по батькові суддів, внесених у бюлетень;

- кількість виготовлених бюлетенів;

- кількість погашених бюлетенів;

- кількість бюлетенів, що знаходились в ящику для голосування після його розпечатування;

- кількість недійсних бюлетенів;

- кількість голосів «за», отриманих кожним кандидатом;

- результат голосування.

 

Протокол підписується всіма членами лічильної комісії. Протокол оголошується головою лічильної комісії на зборах суддів.

Протокол затверджується Зборами суддів простою більшістю голосів.

В разі, коли жоден з кандидатів не одержав необхідної кількості голосів або набрав однакову кількість голосів, за рішенням зборів проводиться повторне голосування (повторний тур) по двох кандидатах, які одержали найбільшу кількість голосів на відповідну посаду.

Якщо при повторному голосуванні кандидати не одержали необхідної кількості голосів, питання обрання переноситься на наступні збори, але не раніше, ніж через три дні після проведення попередніх виборів.

В цьому випадку проводяться нові вибори в порядку, визначеному п. 3.25 вказаного Регламенту.

У разі коли ніхто із суддів не дав згоди балотуватися на посаду голови або заступників голови апеляційного суду, питання обрання на вказані посади переноситься на наступні збори, дату яких визначають збори в межах термінів встановлених законом для проведення зборів, але не раніше ніж через три дні після проведення останніх зборів.

Вибори заступника Голови Суду проводяться відповідно до порядку виборів Голови Суду.

Рішення за результатами виборів оформлюються відповідними протоколами, які підписуються головуючим на Зборах, секретарем Зборів та скріплюються гербовою печаткою Суду.

 

3.26. Голова Суду, його заступники можуть бути достроково звільнені з адміністративної посади за ініціативою не менше ніж однієї третьої від загальної кількості суддів Суду.

Рішення про звільнення з адміністративної посади Голови суду або заступника Голови Суду ухвалюється шляхом таємного голосування.

Рішення про звільнення з адміністративної посади Голови Суду або заступника Голови Суду є прийнятим, якщо за його прийняття проголосували не менш як дві третини суддів, які працюють у Суді. Таке Рішення оформлюється відповідним протоколом.

 

3.27. На Зборах суддів секретарем зборів ведеться протокол.

Протокол зборів містить: назву зборів, дату і місце їх проведення; порядок денний зборів, відомості про розгляд організаційних питань (відкриття зборів, наявність кворуму, обрання головуючого на зборах та секретаря зборів, затвердження порядку денного, результати голосування тощо); зазначення доповідача з кожного питання, суть питання, стислий перебіг обговорення, а також результати голосування та прийняте рішення. Протокол Зборів суддів підписується головуючим та секретарем зборів.

 

4.  Виконання рішень Зборів суддів

 

4.1. Виконання рішень Зборів суддів за дорученням зборів покладається на Голову Суду або його заступника.